Reis Indonesië 2017

terug naar reisroute

naar volgende dag

dag 1 - Amsterdam Kuala Lumpur Jakarta Jogjakarta

Vandaag vliegen we vanaf Schiphol naar Indonesië, waar we de volgende dag aankomen.

Nu begint ons Indonesië avontuur. 's Middags om kwart voor 5 reedt de taxi voor die ons naar Schiphol bracht. Rustig op de weg en rustig op de luchthaven, dat was vorige week wel anders met alle mei-vakantiegangers die voor lange rijen bij de controles zorgden. Nu dus geen probleem, de koffers op de band, die konden al op weg naar Jakarta en wij moesten eerst nog even 2½ miljoen Indonesische Rupies ophalen die voor ons klaar lagen op het grenswisselkantoor. Geprobeerd om de stoelen in het vliegtuig om te ruilen (wij konden via internet alleen stoelen in rij 18 reserveren maar in die rij zat "toevallig?" net geen raampje) maar ook bij de check in balie lukte dit niet.
De douanecontrole ging deze keer goed, ondanks de grote hoeveelheden Euro's, Dollars en Rupies, alleen Marijke's paraplu gaf problemen maar nadat alle baleinen door de douanier waren onderzocht, mochten we verder.  De gate hadden we snel gevonden, de Boeing 777-200 stond al klaar en na een uurtje wachten konden we onze "blinde" stoelen op gaan zoeken.

Vlucht 1 zondag 30 april 2017

Vertrek: 20:45 Amsterdam, Nederland - Schiphol Amsterdam Airport, terminal M
Aankomst: 17:25 +1 dag(en)   Jakarta, Indonesië - Soekarno Hatta International, terminal 2
Opmerking: 1 technische tussenstop(s)
Luchtvaartmaatschappij: Garuda Indonesia GA 9089
Duur: 15:40
Toestel: Boeing 777-200/200ER
Uitgevoerd door KLM Royal Dutch Airlines

Ons eerste toestel, de Boeing 737-800. Wij zitten op rij 18 waar net het raampje ontbreekt, dus geen foto's uit het vliegtuig

De vlucht naar Kuala Lumpur verliep goed, het was wel een erg lange zit van bijna 15 uur hangen en zonder veel slapen.  Boven Afghanistan was het wat bobbelig, kennelijk slecht weer daar.
In Kuala Lumpur werd het vliegtuig bijgetankt en moesten we naar de terminal, daarna weer douanecontrole en inchecken. Na een uurtje onze blinde stoelen weer opgezocht en op weg naar Jakarta